medrek.se

SOS-operatör med krav på undersköterskekompetens

Ansök nu

SOS-operatör med krav på undersköterskekompetens

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.


Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. 

Din vardag som SOS-operatör
"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. 

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från sjukvården och från privatpersoner som behöver hjälp med olika typer av sjuktransporter, ambulans eller liggande sjuktransport. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall till sjuktransporter utan vårdbehov. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare. Utbildningen pågår 6 veckor och du får lön under hela utbildningen.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst.

Vi erbjuder dig

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor

  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor

  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. 

Vi ser att du...

  • Är utbildad undersjuksköterska 

  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet

  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska

  • Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system

  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. 

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! 

Tjänsten är med start : snarast men vi anställer fortlöpande.

Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan!
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Jasminka Markus, jasminka.markus@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Dela detta jobb

SOS-operatör med krav på undersköterskekompetens

SOS Alarm Sverige AB