medrek.se

SOS-operatör Säkerhetstjänster

Regioner
Kategorier
Utgår

2021-05-25

Ansök nu

SOS-operatör Säkerhetstjänster

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. SOS Alarm AB är ca 1100 anställda. 

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. 

Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.

I rollen som SOS-operatör inom säkerhetstjänster ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Du kommer även att arbeta med SOS Alarms kameratjänster vilket innebär bevakning av objekt för våra kunder. Det är ett spännande och utvecklande arbete.

Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Uppsala där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning. Som SOS-operatör arbetar du heltid och har en dygnsgående tjänst vilket innebär att oregelbundna arbetstider. 

Vi erbjuder dig

  • Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv, varje dag
  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor
  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum

Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kunder, kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.  Tjänsten är med start i september 2021.

Vi tror att du...

  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från bevakningsbranschen är meriterande
  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
  • Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system, gärna med erfarenhet av kamera/säkerhetstjänster
  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
  • Har intresse för samhällsfrågor

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. 

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast. Urval sker löpande.

Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Mika Öhman via mail till mika.ohman@sosalarm.se

Dela detta jobb

SOS-operatör Säkerhetstjänster

SOS Alarm Sverige AB