medrek.se

Supporttekniker till servicedesk, Karolinska Universitetlaboratoriets IT-support

Regioner
Utgår

2019-04-23

Ansök nu

Supporttekniker till servicedesk, Karolinska Universitetlaboratoriets IT-support

Karolinska Sjukhuset är en av världens främsta sjukhus med vård i världsklass och som sedan några år tillbaka genomgår en förändringsresa. Medan många andra myndigheter och företag ställs inför val som ofta handlar om ekonomi ställs vi inför val och prioriteringar som kan handla om människoliv. Karolinska Universitetslaboratoriet har en egen servicedesk vars främsta uppgift är att ge support till bland annat blodbussar, vårdcentraler och andra kliniker som har patientnära verksamhet.  
 
Om tjänsten 
Du kommer att arbeta som servicedesktekniker för Karolinska Universitetslaboratoriets funktionsområden med cirka 2500 användare och ungefär 3000 datorer. Arbetsuppgifterna är support till användare och att ta emot ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystemet. Det handlar om lösenordshantering, användaradministration, utskick av applikationer till datorer, felsökning och felanmälan av datorer, program och skrivare samt att eskalera ärenden till nästa nivå.  
 
Arbetsplatsen finns på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Vi är 3 personer som bemannar servicedesk. Tjänsten börjar med en allmän visstidsanställning i 6 månader som för rätt person kan förlängas till en tillsvidareanställning. Anställning är från och med 2019-05-01 eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. 
 
Vi söker 
Dina personliga egenskaper är utpräglad servicevilja, förmåga att prioritera mellan olika akuta ärenden samt sinne för problemlösning. Eftersom vår verksamhet är ackrediterad krävs att du är noggrann och följer de regler och riktlinjer som finns.  
 
Kvalifikationer 
Du ska ha god vana vid att jobba med telefonen som redskap och av att hjälpa användare genom att fjärrstyra datorer via olika verktyg. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Active Directory och att använda SCCM.  
Du behöver också ha goda kunskaper i PC-support samt goda kunskaper i Windows7. Vår plattform är Windows7 men har påbörjat ett omfattande utbyte till Windows10 och supporten får då hantera dubbla miljöer.  
Du måste obehindrat behärska svenska språket, både när det gäller att tala, läsa och skriva.  
 
Varmt välkommen att söka! 
 
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:  
1. Personligt brev  
2. CV
 
--------------------------------------------------------------------------------
Karolinska Universitetslaboratoriet har en nationellt ledande roll inom laboratoriemedicin. Vår kompetens finns inom alla laboratoriemedicinska discipliner. Vi bedriver forskning och utveckling i framkant tillsammans med Karolinska Institutet och med närmare 20 miljoner kliniska analyser årligen utgör vi en central del av sjukvården.  
Vi är cirka 2300 medarbetare vid Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge och Solna, Blodcentralerna i Stockholm, Danderyds sjukhus, Norrtälje sjukhus, Södersjukhuset och Södertälje sjukhus samt på närmare 70 provtagningsenheter i öppenvården. 
Karolinska Universitetssjukhuset är ett rökfritt sjukhus!
 

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med alla möjliga bakgrunder och förutsättningar. 
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. 

logo
Region Stockholm är en av landets största arbetsgivare och vi har ett livsviktigt uppdrag. Vårt ansvar är hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i landets snabbaste växande region. Varje dag, dygnet runt.
http://www.sll.se/

Karolinska Universitetssjukhuset är idag ett av Europas främsta universitetssjukhus med cirka 16000 medarbetare.     

I Stockholmsregionen har vi ett särskilt ansvar för den högspecialiserade vården och tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi utbildning och världsledande forskning inom en rad olika områden.

Som universitetssjukhus är våra huvuduppdrag forskning, utbildning och utveckling av hälso- och sjukvård. Ett integrerat synsätt på vård, forskning och utbildning präglar såväl organisation och styrning som uppföljningen av vår verksamhet.  www.karolinska.se

Anställningsform
Visstidsanställning

Anställningens omfattning
Heltid
Kontakt
Björn Andersson 
Chef, IT
contacticon mobile 072-2542248

Fackliga representanter
Vision: Pernilla Helmersson, pernilla.helmersson@sll.se. 070-167 12 99

Dela detta jobb

Supporttekniker till servicedesk, Karolinska Universitetlaboratoriets IT-support

Karolinska Universitetssjukhuset