medrek.se

Logga_Annas_Assistans.png

Annas Assistans är en modern assistansanordnare av personlig assistans med tillstånd av Inspektionen för vård och omsorg (IVO) att bedriva verksamhet inom personlig assistans i hela landet för både barn och vuxna. Vi strävar alltid efter att ge både vår personal och våra kunder högsta kvalitet och stort engagemang. Vi är ett assistansbolag med 750 anställda personliga assistenter och har en omsättning på 250 miljoner kronor. Annas Assistens är ett dotterbolag till Team Olivia som är en av Sveriges största omsorgskoncerner. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad Verksamhetschef med placering i centrala Stockholm. Välkommen att läsa mer om oss på annasassistans.se.

Verksamhetschefen kommer i sin nyinrättade roll att ha det övergripande ansvaret att leda driften av Annas Assistans och säkerställa en kvalitetsmässig leverans till våra kunder som är privatpersoner i hemmet. Du arbetar aktivt med utveckling av verksamheten i syfte att upprätthålla en välfungerande och kvalitativ drift med kunden i fokus. På kontoret på Roslagsgatan i Stockholm finns 13 kundansvariga och tre administrativa funktioner som du leder och stöttar i det dagliga arbetet. I rollen som verksamhetschef rapporterar du till VD.

Dina huvudsakliga arbetsområden:

  • Säkerställa att Annas Assistans följer bolagets policys och rutiner samt de lagar, avtal och regelverk som berör verksamheten.

  • Initiera och driva utvecklingsinsatser kopplande till arbetssätt, processer och rutiner i syfte att ytterligare effektivisera och förbättra en redan välfungerande verksamhet.

  • Övergripande budget- och personalansvar där du genom dina kundansvariga leder och bemannar verksamheten.

  • Arbeta aktivt med nykundsbearbetning och företräda Annas Assistans i olika sammanhang.

  • Omvärldsbevaka och anpassa verksamheten till förändrade förutsättningar och behov.

Vem är du?
Har du ett utvecklingsinriktat arbetssätt och är en och inspirerande ledare? Då har du goda chanser att bli vår nästa verksamhetschef! Vi söker en engagerad, driven och målinriktad person med relevant högskoleutbildning och dokumenterad framgångsrik ledarerfarenhet. Du har arbetat inom vård- och omsorgssektorn och har goda kunskaper inom LSS-området. Har du erfarenhet från assistansområdet inom den privata sektorn är det ett stort plus. Det viktigaste är att du har förmåga att kombinera ett affärsmässigt arbetssätt med en god moralisk kompass.

Vi erbjuder:
För dig som gillar att leda andra mot gemensamma mål i ett sammanhang där utveckling och nya idéer uppmuntras är detta rätt uppdrag. I Annas förändringsresa får du en stor frihetsgrad att utforma ditt och verksamhetens arbete och kommer att vara en central kraft i den fortsatta riktningen för Annas Assistans. Bolaget har en god plattform att stå på med goda samarbetsmöjligheter och stödfunktioner att tillgå från Team Olivia och en egen stabil ekonomi.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan genom att registrera CV och ett motivationsbrev om varför du ska bli Annas Assistans nya verksamhetschef via signerarekrytering.se. Sista ansökningsdag är den 9:e december, men vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom urval och intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras ansvariga konsult Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90.

Om Signera Rekrytering
Signera Rekrytering erbjuder konsulttjänster vid rekrytering av chefer, specialister och andra nyckelfunktioner till samhällsnyttiga organisationer. Vi arbetar inte som andra rekryteringsföretag – vi åtar oss uppdrag helt skräddarsydda efter våra kunders behov.

 

 

VERKSAMHETSCHEF TILL ANNAS ASSISTANS

Företag Signera
Regioner
Utgår

2019-12-09

Ansök nu

Dela detta jobb